09.03.2010. 12:00

Rezultati malog preliminarnog istraživanja u kome je učestvovala 101 žena pokazali su da su osobe koje su bile na dijeti određenoj prema genima izgubili dva do tri puta više na težini od ostalih.
Dugo se znalo da ljudi različito reguju na određene nutrijente, ovisno o genetskom nasljeđu. Intolerancija na laktozu tako je najčešća među Azijatima i Afrikancima. Ovo se istraživanje, međutim, bavilo time kako ljudi sa različitim genima gube kilograme držeći različite dijete.
Naučnici sa Univerziteta Stanford analizirali su podatke 101 bjelkinje koje su bile godinu dana na različitim dijetama, baziranim na manjem unosu ugljikohidrata ili manjem unosu masnoća.
Pokazalo se da su žene koje su bile na dijeti što je odgovarala njihovom genotipu izgubile dva do tri puta više na težini u periodu od 12 mjeseci u odnosu na one koje su bile na pogrešnoj dijeti. Ali stručnjaci ističu da su rezultati preliminarni te da je potrebno dalje istraživanje da bi se ta teza potvrdila.