Vesti
Društvo i ekonomija
Stižu povišice! Penzioneri, zaposleni u javnom sektoru dobiće veće iznose! Raste i minimalac, evo i koliko28.11.2022. 20:00
Izvor: mondo.rs

Penzioneri, zaposleni u javnom sektoru i građani na minimalcu će dobiti povećanje iznosa.
Povišice koje sleduju penzionerima, zaposlenima u javnom sektoru i građanima koji primaju minimalac, stupaju na snagu sa isplatom novembarske penzije najstarijim građanima. Kada stignu primanja u decembru na uplatama će se videti prvo od dva povećanja, od 9 odsto, a sledeće ih sleduje u februaru kada će im biti isplaćena januarska penzija (za koju je najavljeno povećanje od oko 12 odsto).Pored najstarijih sugrađana, od januara novčanici će biti deblji i zaposlenima u javnom sektoru kojima će u proseku primanja biti veća 12,5 odsto. Takođe na samom početku 2023. godine, sleduje i najveće procentualno povećanje minimalnih zarada u Srbiji do sada.Novembarske penzije koje će biti isplaćene u decembru, biće veće za 9 odsto, a naredno povećanje primanja najstarijih građana Srbije uslediće već od 1. januara 2023. godine i iznosiće 12,1 odsto. Na taj način, prosečna penzija koja je prema podacima iz avgusta iznosila 30.965 dinara, od sutra biti veća za 2.786 dinara, i popeti se tako na 33.751 dinar, dok će od januara ona skočiti za dodatnih 4.000 dinara, tj. popeće se na tačno 37.834 dinara.Od januara rastu i plate u javnom sektoru i to za 12,5 odsto u proseku za ukupno oko 500.000 ljudi koji zarade primaju iz budžeta. Za sada je poznato da će plate za vojna lica, oficire, podoficire i vojnike po ugovoru biti povećane za 25 odsto. Nije obelodanjeno i koliko povećanje treba da očekuju medicinari, prosvetari, sudstvo... Ono što je sigurno jeste da će svi koji zarađuju oko 80.000 dinara, moći da računaju na oko 7.000 do 8.000 dinara dinara više, pa bili oni prosvetari ili neki drugi radnici.Minimalna zarada u Srbiji će od 1. januara iznositi 40.020 dinara. Praktično, kako je minimalac sada 35.000 dinara, najniža zagarantovana primanja biće veća skoro 50 evra, što je procentualno najveće povećanje do sada. Pričajući na tu temu prethodnih meseci, ministar Mali je naveo da su poslodavci bili protiv povećanja minimalne zarade, jer bi im ona u uslovima krize izazvala ukupan trošak od 41 milijarde dinara, odnosno 350 miliona evra, pa je država preuzela celokupan teret.
"Ne želimo da dovedemo poslodavce u situaciju da zbog povećanja minimalca otpuštaju radnike. Zato je država celokupan teret povećanja minimalne zarade preuzela na sebe. Od 1. januara ćemo povećati neoporezivi deo zarada sa 19.300 na 21.712 dinara i umanjujemo za jedan procentni poen doprinose za PIO fond na teret poslodavca i tako u poptunosti preuzimamo teret na sebe", rekao je Mali.
Ostale vestiArhiva
- 09/11 JANAF očekuje otklanjanje kvara za nekoliko…
- 07/11 Stanje u menjačnicama redovno: ‘Nepoverenje…
- 04/11 EXPO 2027: Sve naše nabavke su u skladu sa…
- 02/11 Poštanska štedionica zatražila od NBS dodatni…
- 01/11 Da li su javna preduzeća preveliki teret…
- 28/10 Tabaković: Tržišna vrednost zlatnih rezervi…
- 27/10 Brzi voz od Beograda do Budimpešte kreće…
- 25/10 Rusija spremna Americi da isporuči onoliko…
- 24/10 NIS zatražio novu licencu SAD za nastavak…
- 21/10 MOL za Insajder o prodaji ruskog udela u…
- 20/10 Završetak građevinskih radova na tunelu Iriški…
- 19/10 Bečki institut: Ekonomija Srbije pod Vučićem…
- 18/10 Nova aplikacija "Geosrbija": Na klik do katastarskih…
- 13/10 Đedović Handanović: Srbija spremna za grejnu…
- 12/10 Napravili model za stabilizaciju ekonomije…
- 11/10 Vlada donela odluku! Produžila privremeno…
- 10/10 Hoće li biti nestašice goriva za avione do…
- 07/10 Mali: Završetak radova na novoj pruzi do…
- 06/10 Samit ministara energetike u Beogradu: Srbija…
- 04/10 Testiranje železničke pruge Budimpešta-Beograd
- 01/10 Đedović: Pregovori o prodaji NIS-a nisu propali,…
- 30/09 Gasni aranžman sa Rusijom produžen na još…
- 27/09 Stiže novo povećanje: Siniša Mali i direktor…
- 26/09 Zabrana izvoza nafte i naftnih derivata produžena…

