Slobodno vrijeme
Langkawi
25.03.2008. 12:00
Izvor: Gracija
Polaskom sa Sarajevskog aerodroma 16. maja rano ujutro, započela je azijska avantura NTCHS-a i LG-a. Beč je bio sljedeća i posljednja evropska stanica ekipe, odakle smo poletjeli za Kuala Lumpur, glavni grad Malezije, a potom putovanje nastavili autobusom, prema Langkawiju.
Langkawi je arhipelag od 99 ostrva u Indijskom oceanu. Odijeljen od kopna prolazom Malacca, Langkawi pripada distriktu Kedaha u sjevernoj Maleziji, od kojeg je udaljen 51 km. Još kroz prozore našeg autobusa, uvjerio sam se da epitet "rajskog ostrva" u slučaju Langkawija nije floskula. Prelijepe pješčane plaže, azurno more, nevjerovatna fauna - vidio smo iguanu dugu najmanje metar i po kako pretrčava plažu, i nadasve prašuma, kojom su pokrivene dvije trećine ostrva, tvore impresivan osjećaj stvarne egzotike.

Majmun na cesti, krokodil u naručju
Nije bilo vremena za odmor: odmah po smještaju u hotel, krenuo sam u razgledavanje. Zapanjujuća je ljepota i uređenost cijelog kraja. Flora i fauna izgledaju doslovno kao da su upravo sišli sa stranica kakve enciklopedije. Vrlo brzo mi je postalo jasno da u takvom ambijentu nije dovoljno puko šetanje utabanim turističkim stazama. Umorni od organizovanih tura, dio tima sa najviše avanturističkog duha i ja smo odlučili da stvar uzmemo u svoje ruke. Iznajmili smo motore, za simboličnu cijenu od cca. 20 km za 24 sata najma i neograničenu kilometražu. Tek u tom trenutku sam upoznao, usuđujem se reći - na ispravan način, skoro svaki kutak ostrva. Fascinantno je bilo voziti se uskom, vijugavom cestom kroz prašumu. Nedugo po polasku, skoro sam pao s motora, i to ne zbog vozačkih sposobnosti: iza jedne krivine, ničim pripremljen, naišao sam na skupinu od dvadesetak majmuna koji su doslovno šetali cestom. Zaustavio sam motor na nekih 15 m od njih i posmatrao ih. Neobično je da, osim blagog interesa, ni u jednom trenutku nisu pokazali veće uzbuđenje zbog pridošlica.
Prva destinacija, na koju su mi skrenuli pažnju još u Kuala Lumpuru, bio je drugi po visini planinski vrh Langkawija - Gunung Mat Cincang, ili Šetnja u oblacima. Po legendi, nekada je to bilo biće zvano Mat Cincang, koje je samo sebe pretvorilo u planinu. Mat Cincang je jedan od najstarijih planinskih masiva u Maleziji: star je preko 2.400 miliona godina. Cijela je planina pretvorena u ekološko područje, koje, pažljivom njegom i brigom domaćeg stanovništa, turistima pruža mogućnost geo-šetnji u netaknutoj prirodi, gledanja spektakularnih, ružičastih zalazaka sunca i nevjerovatne flore i faune, a sve bez narušavanja prirodnog ekvilibruma.
Vozeći vijugavom i uskom cestom, jedinim ostrvskim tranzitom, nailazio sam na brojna sela, ili bi bolji opis bio - male zajednice, sastavljene od nekoliko zemunica. Mnoga od njih imaju i male barove, smještene tik uz cestu, čiji su me vrlo gostoljubivi domaćini uputili prema farmi krokodila na južnoj strani ostrva. Do sada nisam imao priliku iz takve blizine vidjeti zadivljujuće primjerke krokodila i aligatora, koje je evolucija zaobišla. Neki od njih su dugački preko pet metara. Farmeri su spremni pokazati vam manje primjerke - držeći ih u naručju!

Na ostrvu trudne sirene
Posjeta Parku legendi ostavila je snažan utisak: cijeli je park napravljen namjenski da na vrlo plastičan način dočara sve legende Langkawija i Azije. Kako sam o istoriji ovog ostrva znao vrlo malo, potrudio sam se pogledati skoro sve punktove parka. Na odličnom engleskom, vodiči grupama pričaju o istorijatu i, najviše, o legendama koje su vrlo tipične za Aziju. Jedna od fascinantnih priča bila je i ona o Makam Mashuri. Legenda kaže da je mladi i ambiciozni vladin službenik nekoć posjetio grob Mashurija, lokalnog polubožanstva. Od tog je trenutka njegova karijera krenula nevjerovatnom uzlaznom linijom. U vrlo kratkom roku je postao i premijer. Po povratku u rodno selo, sagradio je veliki mauzolej u čast Mashuri, koji je vrlo brzo postao dijelom lokalnog folklora. Vjerovali u legendu i božanstva ili ne, stanovništvo Langkawija spremno i često koristi ovu priču, kao lekciju o tome da istina i dobro uvijek pobjeđuju.
Ljubaznošću mojih domaćina, imao sam sreću vidjeti i ostrvo Pulau Dayang Bunting (Ostrvo trudne sirene). Smješteno na jugu Langkawi ostrva, ovo je ostrvo drugo po veličini u arhipelagu. Atrakcija ostrva je Tasik Dayang Bunting, ili Jezero trudne sirene. Vodič mi je ispričao neobičnu priču o jezeru: kažu da se na tom mjestu princeza sirena udala za zemaljskog princa. Samo sedmicu po rođenju, princeza je izgubila svoje dijete i to nije mogla podnijeti: vratila se u dubine jezera, ali je prije toga jezersku vodu blagoslovila da svaka žena koja ima problem sa trudnoćom, ozdravi onog trenutka kada se okupa u jezeru.
Naravno, nisam mogao propustiti zaustavljanje u golf klubu, smještenom na samom rubu prašume. Nakon osvježenja, vozač malog bagija se ponudio da nam iz vozila pokaže najveći dio terena. U jednom trenutku sam iskoristio njegovu nepažnju, i čisto zabave radi odvozio krug potpuno sam! Iako vidno uzbuđen i zadihan od trčanja, vozač čak ni tada nije izgubio ništa od ljubaznosti!

Raj pod vodom
Jedna od najljepših tačaka ostrva koju sam vidio bila je u samom srcu prašume. Ustvari, vozeći kroz prašumu - bukvalno je "skočila" ispred mene: spektakularan vodopad, visok preko 90 metara, koji tvori prirodna izvorska voda, nazvan Telaga Tujuh (Sedam bazena). Iz vodopada istječe sedam malih bazena, koji se prelijevaju jedan u drugi. Legenda kaže da, kada su se bazeni sakrili u šumu, počeše ih posjećivati prelijepe vile. Noću bi imale svoje zabave na rubu bazena i šuma bi odzvanjala njihovim glasovima.
Iako je četiri dana bilo zaista malo da se ostrvo u potpunosti istraži, ipak nisam odolio ni ljenčarenju u skrivenim uvalama Pantai Kok i Pantal Pasir Tengorak. Dodir drevnih vremena sam osjetio na Tanjung Rhuu: na obali vijugave rijeke, u vapnencu su smještene brojne pećine, u koje ipak nisam mogao ući.
Povratak u hotel, svakog predvečerja, grupa je koristila i za ronjenje u blizini hotela: naime, Langkawi je poznat kao raj za ronioce, zbog fascinantnih koralnih grebena i raznolike morske faune. Neobično je da su i ribe i ptice i gmazovi prilično ravnodušni prema ljudima, što ostavlja sasvim dovoljno prostora da ih razgledate iz velike blizine, bez problema.
Kako je osnovna ekonomska grana Langkawija turizam, svi hoteli koje smo vidjeli bili su vrhunski uređeni i sa svim sadržajima koje garantuju udoban odmor. Ipak, i pored vrhunskog luksuza, NTCHS se, u duhu svog imidža, ipak odlučio za avanturistički pristup. I bili smo na dobitku: na tom rajskom ostrvu je zaista veliki broj malih, skrivenih mjesta koja nisu pretrpana turistima ni kamerama: možete u potpunom miru uživati u raskošnoj ljepoti Azije.
Povratak za Sarajevo osmog dana našeg putovanja bio je brz i udoban. U jedno smo sigurni: Langkawi je sigurno geografska čestica na koju ćemo poželjeti vratiti se.