Slobodno vrijeme
Hollywood
24.03.2009. 12:00
Izvor: Gracija
Još kao dječak i tinejdžer s nestrpljenjem sam otvarao pisma pristigla iz Rima, Pariza, Londona, Los Angelesa. To su bili odgovori na moje pismene molbe da dobijem fotografije tada pozna- tih glumaca i pjevača. Sada se sa stra nica starog albuma smiješe Elizabeth Taylor, Roger Moore, John Wayne, Frank Sinatra, Alain Delon…Ovaj album, koji je preživio 40-ak godina, nedavno sam ponovo otvorio.
Tokom ovogodišnjeg 13. SFF-a Radio Sarajevo je organizovalo nagradnu igru "Osvoji Hollywood". Po cijelom Sarajevu bili su istaknuti plakati s pozivom za nagradnu igru, a za učešće je trebalo poslati SMS. Poruku sam poslao misleći kako neće biti loše da dobijem ulaznice za otvaranje festivala.
Odmarajući se subotnjeg poslijepodneva, mobilni telefon sam isključio. Kada sam ga ponovo uključio, imao sam šta da vidim - sedam poziva s nepoznatog broja i jedna govorna poruka. Kada sam je aktivirao, čuo sam glas koji me je obavijestio da sam dobio prvu nagradu - put u Hollywood za dvije osobe! Pola sata kasnije, još ne vjerujući da je sve to istina, išao sam "direktno u program". Na pitanje Radio Sarajeva koga ću povesti sa sobom, rekao sam: "Naravno, suprugu Tiđu." Eto, ulaznice za kino nisam dobio, ali putovanje za Hollywood da.

Kada san postane stvarnost
Procedura s vizama u Američkoj ambasadi je prošla u najboljem redu. Jedino smo službeniku ambasade malo teže objasnili na koji način smo dobili nagradu, ali nam je na kraju čestitao i zaželio mnogo sreće u putu i lijep provod u Hollywoodu. Poseban doživljaj je bio dvanaestosatni let od Münchena do Los Angelesa avionom Boing 747-400, koji je najveći u floti kompanije Lufthansa. Moramo priznati da smo se nadali da nekoga upoznamo na ovom putu, s kim bismo na našem jeziku malo popričali. A onda kao da je sam Bog tako htio, u redu do mene sjedila je gospođa koja je u jednom trenutku uzela da čita Graciju. Bila je to Stela Kovačević, naša sugrađanka, koja je bila u posjeti majci i sada se vraćala nazad u Los Angeles, gdje živi i radi. Razmijenili smo telefone sa željom da se ponovo vidimo, kada ona i njen suprug budu imali vremena.
Slijetanje u Los Angeles pružalo je impresivnu sliku ovog velegrada koji se nudio svom svojom ljepotom. Grad koji svake godine posjete milioni turista iz cijeloga svijeta. San je napokon postao stvarnost.
Na aerodromu nas je dočekao vozač s luksuznom limuzinom koji nas je, prema protokolu, odvezao u Renaissance Hollywood Hotel. Ovaj hotel je smješten u samom centru Hollywooda, tako da nismo mogli poželjeti bolje mjesto. S prozora naše sobe mogli smo vidjeti čuveni natpis HOLLYWOOD postavljen na planini Santa Monica 500 metara iznad Los Angelesa. Jedan od najpoznatijih američkih simbola postavljen je prije 80 godina, a svako slovo je visoko preko 13 metara. U samo desetak minuta šetnje mogli smo doći do Hollywood bulevara, koji je i dan i noć prepun turista. Na platou ispred Kineskog teatra otiske svojih stopala, dlanova i potpise s porukama ostavili su najpoznatiji holivudski glumci.

U studiju Fox
Sutradan smo se, prema planu, sastali s voditeljima našeg boravka u Hollywoodu kao i ostalim gostima ovoga putovanja koji su bili iz Engleske i Španije. Nakon upoznavanja i pića dobrodošlice, uputili smo se u obilazak grada limuzinom. Mislili smo da je predviđeno da svih osam mjesta u "linkolnu" bude popunjeno, ali limuzina je bila predviđena samo za nas dvoje - bio je to divan osjećaj.
Tokom vožnje, pred našim očima redale su se jedna za drugom vile najpoznatijih filmskih i muzičkih zvijezda kao što su Sylvester Stallone, Elizabeth Taylor, Mel Gibson... Prema riječima našeg vodiča, vrijednost pojedinih vila s posjedom premašuje 150 miliona dolara.
Poseban doživljaj je bila i šetnja Beverly Hillsom, gdje se redaju butici najpoznatijih modnih kuća s basnoslovnim cijenama proizvoda koji se nude.
Istog dana, u večernjim satima, imali smo, prema protokolu, obezbijeđenu večeru u vrijednosti od 250$ u restoranu "Spago".
Sutradan smo otišli u obilazak 20th Centry Fox studija. Ovo je u pravom smislu riječi filmski grad, u kojem sve vrvi od aktivnosti, kostimografa, stilista, statista, glumaca kao i tehnike koja se transportuje filmskim gradom do studija. Obišli smo glavni studio u kome se snimaju muzičke scene za filmove i vrši sinhronizacija i miksanje.
U jednom od mnogobrojnih kina prisustvovali smo projekciji filma Dark is Rising kako bismo doživjeli svu moć zvučnih, svjetlosnih i scenskih efekata. Uz ručak koji je bio organizovan u njihovom restoranu i poklone koje smo dobili, napustili smo Fox studio.

Dan za pamćenje
Kao što smo i pretpostavili, zadnjeg dana našeg boravka u Hollywoodu javili su nam se naša poznanica Stela i njen suprug Srđan, koji su došli kolima po nas pred hotel. Izrazili smo želju da vidimo izlaz na more - Santa Monicu. Ovdje dominiraju lijepo uređeni bulevari s cvijećem, restorani i kafei, puni turista. Prošetali smo i pješčanom plažom, koja se proteže kilometrima dugom obalom. Tih dana je na ovoj plaži napravljen i neobičan performans posvećen poginulim vojnicima u Iraku. Svaki krst koji je bio poboden u pijesak predstavljao je jednog poginulog vojnika.
Kada je došlo vrijeme za ručak, naši domaćini su nam predložili da odemo u restoran "Aroma Café", čiji je vlasnik naš zemljak Adem Slipac iz Banje Luke. Tu se uglavnom okupljaju ljudi iz zemalja bivše Jugoslavije. Nema tog glumca, pjevača ili sportiste koji je bio u Los Angelesu a da nije posjetio ovaj restoran i osjetio slast bosanskih specijaliteta, što svjedoče mnogobrojne fotografije koje krase zidove ovoga restorana.
Redovan gost restorana je i proslavljeni glumac Rade Šerbedžija, koji živi u susjedstvu. Adem ga je pozvao da svrati i predstavio nas, a Rade je, kao pravi džentlmen, došao da nam čestita i slika se s nama. Bio je to nezaboravan zadnji dan našeg nagradnog putovanja.